Újabb vonat siklott ki a Keleti Pályaudvaron

Mozdony siklott ki a Keletiben, ez okozza a zavarokat a pályaudvar működésében, de személyi sérülés nem történt – derült ki a MÁV, illetve Vitézy Dávid volt polgármester-jelölt beszámolójából.

A 2024 augusztusában történt eset után most ismét kisiklott egy vonat a Keleti Pályaudvaron. A MÁV szerint a két esetnek nincs köze egymáshoz műszaki értelemben – tudatta a blikk.hu.
 
Vitézy Dávid a közösségi oldalán számolt be az esetről.
 
„Ma reggel újabb kisiklás történt, ismét a Keleti pályaudvaron, egy mozdonyt érintően. Ez okozza a MÁV által bejelentett zavarokat a pályaudvar működésében. A pontos okokat nyilván nem lehet még tudni, de a nyár végi eset után illene igen gyorsan magyarázatot adnia a MÁV-nak arra, hogy történhetett ez meg ismét ugyanott. Tudtommal személyi sérülés szerencsére nem volt” – írta a volt főpolgármester-jelölt.
 
Eltört egy csúcssín a Keletiben, emiatt siklott ki a mozdony - Fotó: Facebook.com/vitezydavid  
Eltört egy csúcssín a Keletiben, emiatt siklott ki a mozdony - Fotó: Facebook.com/vitezydavid
 
Mint azt a Mávinform október 21-én reggel közölte: a műszaki hiba okán a pályaudvaron 15-20 perces késésekkel járhatnak egyes vonatok.
 
A MÁV tájékoztatása szerint a Keletiben egy alacsony sebességgel haladó mozdony egy tengellyel siklott ki a pályáról. Mivel szerelvényvonat, utast nem vitt, a közelében sem tartózkodott senki. A mozdonyvezetőnek sem esett baja, de észlelte a hibát és ennek megfelelően cselekedett – írta meg a blikk.hu.
 
A lap tudtatta, hogy a MÁV információi szerint a baleset okait alaposabb vizsgálatnak kell tisztáznia, azt azonban már tudják, hogy más okozta, mint az augusztusi kisikiklást: csúcssín tört el.
 
A MÁV Zrt. vezérigazgatója, Hegyi Zsolt közösségi oldalán részletesen beszámolt arról, mi történt és mi várható a jövőben a Keletiben.
 
„Ma hajnalban, a Keleti pályaudvaron egy alacsony sebességgel haladó mozdony egy tengellyel kisiklott a pályáról. Szerelvényvonat volt, így utast nem szállított, sőt a közelében sem tartózkodott. Senki nem sérült meg, a mozdonyvezető kollégánk sem, aki észlelte a pályahibát és ennek megfelelően cselekedett. A baleset kapcsán érthetően jut eszébe mindenkinek az augusztusi, jóval súlyosabb siklásos baleset, amely szintén a Keleti pályaudvarnál történt. A két esetnek azonban műszaki értelemben nincs köze egymáshoz, hiszen az akkori balesetért felelős csavarokat azóta minden indokolt helyen átvizsgáltuk és az állapotuktól függetlenül, pusztán a koruk alapján cseréltük. A jelenlegi baleset okait alaposabb vizsgálatnak kell tisztáznia, de az már látszik, hogy más áll a hátterében: a képen látható csúcssín tört el. Az utasnak azonban nem is ez a fontos, hanem az, hogy biztonságban és a tervezett időben juthasson el az úticéljába. Ezen dolgozunk. Éppen ezért hoztunk már korábban döntést arról, hogy jövőre végrehajtjuk a Keleti-programot, amelyben a pályaudvar teljes váltókörzetét felújítjuk. (Előre jelzem, hogy a komplex munkálatokhoz egy időre a pályaudvar forgalomból történő kizárására is szükség lesz!) Addig az eddiginél gyakoribb, alaposabb vizsgálatokkal és szigorú biztonsági intézkedésekkel teszünk azért, hogy az ilyen és ehhez hasonló balesetek megelőzhetők legyenek, vagy mint ebben az esetben, a hatásuk minimalizálható legyen. Kollégáim ezekben a pillanatokban is megfeszített tempóban dolgoznak azért, hogy a forgalom mielőbb helyreállhasson a Keleti pályaudvarnál” – írta Hegyi Zsolt a Facebook-oldalán. 
 
Fotó: Facebook.com/vitezydavid
 
 
L.A.