Tarlós István is részt vett M4-es metró első útján

Az M4-es metró kivitelezési munkái megfelelő ütemben zajlanak – mondta Tarlós István főpolgármester a Kálvin téri metróállomáson tartott július 29-i sajtótájékoztatóján.


Mint kiderült: 2014 tavaszán elindulhat az M4-es metrón az utasforgalmi tesztüzem.  A vágányépítés múlt év végén befejeződött, jelenleg főként az állomások belső beépítési munkáinak utolsó fázisai, illetve a különböző rendszerek – mint az áramellátás vagy a biztosító berendezés – végső telepítése folyik az alagútban. A július 29-i sikeres próbamenet után szeptembertől úgynevezett sötétüzemi, azaz utasok nélküli tesztek kezdődnek.


m4-es-metro

Az M4-es metró minden szempontból meg fog felelni a 21. század elvárásainak


Az M4-es metróvonalra gyártott szerelvények 4 kocsiból állnak, 80 méter hosszúak. A főpolgármester hangsúlyozta: az M4-es metró minden szempontból meg fog felelni a 21. század elvárásainak. Minden metróállomás teljesen akadálymentes lesz, a mozgólépcsők mellett liftek is segítik majd a kerekesszékkel, babakocsival vagy nagy csomaggal utazók közlekedését. A főpolgármester kitért rá, hogy a megvalósítás költségeihez 181 milliárd forinttal járult hozzá az EU a Kohéziós Alapból, az Új Széchenyi Terv keretében. A hazai rész finanszírozása 79 %-ban a magyar állam, 21 %-ban a Fővárosi Önkormányzat közös feladata.


Forrás és fotó: Schmidt Péter , budapest.hu

-kt-