Hétvégén is járhatnak majd éjjel a metrók?

Vitézy Dávid módosítaná a budapesti metrók menetrendjét, s ennek érdekében a Fővárosi Közgyűlés következő ülésén javasolni fogja, hogy a szerelvények hétvégi estéken éjfél után is közlekedjenek.

Ha a válasz igen lesz, a metrók Budapesten a közeljövőben pénteken és szombaton éjjel is járhatnak. Vitézy Dávid korábbi főpolgármester-jelölt ezt javasolja majd a Fővárosi Közgyűlés október utolsó hetében esedékes ülésén. Kezdeményezné azt is, hogy a teljes budapesti éjszakai buszhálózatot vizsgálják felül.
 
Vitézy Dávid minderről beszámolt a közösségi oldalán is.
 
„Járjanak a metrók éjfél után is a hétvégi estéken, péntek-szombat éjjel, és vizsgáljuk felül a teljes budapesti éjszakai buszhálózatot - ezt kezdeményezem a korábbi programom alapján a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén.
 
Azt javaslom, hogy a Közgyűlés kérje fel a közlekedésszervező BKK-t, hogy több változatban dolgozzon ki javaslatokat az éjszakai buszközlekedés régóta esedékes reformjára, megújítására, illetve a metróüzem éjfél utánra történő kiterjesztésére péntek-szombat esténként, illetve az ünnepnapokat megelőző éjszakákon. Érdemes az üzemidő hosszabbítását, akár a metróüzem 24 órássá tételét is alaposan megvizsgálni ezeken az éjszakákon, majd ezt követően jövő év elején dönteni az opciók közül, hogy 2025 tavaszától az új menetrend bevezethető legyen. A javaslatomról a Közgyűlés az október 30-i ülésén dönt” – írta a politikus.
 
Hétvégén is járhatnak majd éjjel a metrók?
Hétvégén is járhatnak majd éjjel a metrók? - Fotó: Facebook.com/vitezydavid
 
Arról is beszámolt, hogy annak idején, a 2010-es évek kezdetén a 6-os villamos 24 órás üzeme sem volt rossz döntés.
 
„A 2010-es évek elején vezettük be a 6-os villamos 24 órás üzemét, mely megmutatta, hogy a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszaka jelentős többletforgalmat vonzhatnak az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest, nem csak a gyorsaság, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is. A jól működő, mindenki számára elérhető éjszakai élet munkahelyeket is teremt, ezért is érdemes a városnak ebben az irányban fejlesztenie a közösségi közlekedését.
 
A közösségi közlekedési hálózat gerincét jelentő négy metróvonalon azonban hagyományosan 23:40 körül van üzemzárás (az utolsó járatok ekkor állnak meg a két legfontosabb belvárosi csomópontban, a Deák Ferenc téren és a Kálvin téren). Ezzel a budapesti metró az egyik legkorábban záró metróüzem lett Európában, holott a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor. Ennek megváltoztatását 2017-ben elértük, akkor meghosszabbította a BKK a metrók üzemidejét, de a Covid miatti korlátozások feloldása után végül a hosszabb üzemidő visszaállítása elmaradt, és azóta sem lett visszavezetve.
 
Természetesen az éjszakai metróüzem bevezetése, illetve visszaállítása kihatással lenne a felszínen közlekedő éjszakai járatok kihasználtságára, így a 2005-ben a civil javaslatunkra sikerrel bevezetett éjszakai buszhálózat régóta esedékes és évek óta elmaradt felülvizsgálatát is szükségessé teszi” – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid.
 
Fotó: Facebook.com/vitezydavid
 
L.A.